Primewell Banden Review en Kopersgids

Er zijn veel bandenmerken, en elk merk is uniek op zijn eigen manier, in goede en in slechte tijden. Primewell Tires is een bandenbedrijf uit het middensegment dat bovengemiddelde banden produceert voor een lage prijs. Hun moederbedrijf, Giti Tire of Singapore, produceert Primewell-banden en een handvol andere merken zoals GT Radial. Hoewel Primewell Tires zelfstandig opereert, kijkt u naar banden die in de loop van tientallen jaren zijn gefinetuned.

Het is veilig om te zeggen dat Primewell Tires niet uw doorsnee bandenbedrijf is. Hoewel ze goedkope banden produceren, zijn het niet de goedkoopste banden die er zijn. Hoewel winkelen voor de beste deal meestal het doel is, is dat niet altijd het geval als je naar banden kijkt. Helaas presteren goedkope banden als goedkope banden, wat u op de lange termijn meer kan gaan kosten. Dus, terwijl Primewell banden zijn minder duur dan merken als Nitto Tires en Firestone Tires, ze presteren net zo goed.

Primewell Tires brengt een diverse catalogus aan de tafel. Het bedrijf produceert banden voor een breed scala aan voertuigen, zoals SUV’s, lichte vrachtwagens, cross-overs, luxe voertuigen, personenauto’s, en geselecteerde off-road banden. Terwijl veel bedrijven zich richten op banden voor personenauto’s en lichte vrachtwagens, maakt Primewell Tires ook heavy-duty banden voor vrachtwagens en bussen. In feite kunt u in de Primwell-sectie voor personenauto’s en lichte vrachtwagens ook winterbanden, all-seasonbanden en zelfs zomerbanden vinden.

Als u aan het winkelen bent voor banden, is het prettig om op een merk te stuiten dat banden van hoge kwaliteit biedt tegen een prijs die onder het gemiddelde ligt. Als het geluid van Primewell-banden u aanspreekt, lees dan verder. We nemen u mee door alles wat u moet weten over Primewell-banden, zowel vroeger als nu.

Top Verkochte Banden Model
Primewell PS830
Primewell PS830
Deze banden bieden tractie in de meeste weersomstandigheden, en tot op zekere hoogte, werken voor off-roading in milde omstandigheden.

Primewell Tires’ History

Niemand houdt van een geschiedenisles over banden, maar de geschiedenis van een bandenbedrijf is van vitaal belang om te overwegen. U wilt niet winkelen voor banden zonder erfgoed, want het is moeilijk om een bedrijf te vertrouwen dat de tand des tijds niet heeft doorstaan, dus we nemen u mee door de geschiedenis van Primewell Tires en tonen hun erfgoed.

Primewell Tires is een dochteronderneming van Giti Tire of Singapore, dat in 1951 werd opgericht en gespecialiseerd was in het produceren van fietsbanden en binnenbanden. Terwijl Giti succes had met hun fietsbanden, begon het bedrijf al snel met de productie van diagonaalbanden voor lichte vrachtwagens en personenauto’s.

Van de jaren zestig tot de jaren negentig begon Giti te experimenteren met andere merken om te concurreren op de wereldmarkt. Primewell Tires is een van die merken, en werd opgericht om de Europese en Amerikaanse markten aan te spreken. Zodra Giti begon te groeien, nam ook de vraag toe. In 1993 maakte de onderneming de overstap naar China via een joint venture met de Anhui Tire Factory. De joint venture bleek vruchtbaar en Giti Tire werd een van de top bandenfabrikanten in de wereld.

Tegen het einde van de jaren ’90 begon de vraag naar Giti banden en hun dochtermerken exponentieel te stijgen. In 1998 begon Giti met eigen activiteiten in veel van ’s werelds economische hubs, waaronder de VS, Europa, India, Indonesië, Zuidoost-Azië, Canada en meer. Hoewel Giti voornamelijk banden produceert in Azië, besloot het bedrijf in 2014 om een fabriek te openen in de VS, gevestigd in South Carolina. Dit was Giti’s eerste fabriek buiten Azië en werd geopend in 2017.

Tot op de dag van vandaag is Giti Tire een van de grootste bandenproducenten ter wereld. Het bedrijf is de elfde grootste bandenfabrikant en produceert dagelijks meer dan 300.000 banden. Houd in gedachten: dit is inclusief al hun dochterondernemingen merken, ook. Giti Tire heeft ook 32.000 werknemers, is actief op meer dan honderd markten en verdient elk jaar meer dan drie miljard dollar.

Hoewel het misschien vreemd lijkt om ons op Giti te richten in plaats van op Primewell, komt het grootste deel van Primewells erfgoed voort uit het fundament dat Giti voor haar heeft gelegd. Zonder Giti zouden er geen Primewell-banden zijn, en het is geweldig om te weten dat Primewell-banden al langer bestaan dan de meeste mensen weten.

Wat maakt Primewell-banden uniek

Wanneer je acht verschillende bandenmerken in gedachten hebt, kan het moeilijk zijn om ze allemaal uit elkaar te houden. Terwijl veel bandenbedrijven hun zaken en banden op dezelfde manier aanpakken, heeft Primewell Tires een unieke aanpak.

Klanttevredenheid

In de eerste plaats wilt u kijken naar de klanttevredenheid van Primewell. Als andere shoppers tevreden zijn, is de kans groot dat jij dat ook bent. Primewell belooft bovengemiddelde banden, maar laten we eens kijken of ze zich aan die belofte houden.

Gebaseerd op gegevens die zijn verzameld op een handvol beoordelingsplatforms zoals simpletire.com, handhaaft Primewell een beoordeling die iets lager is dan vier van de vijf sterren. Sommige Primewell-banden zijn beter dan andere. De PS830 doet het bijvoorbeeld aanzienlijk beter dan sommige winterbanden van Primewell. Als je dat in gedachten houdt, is het nog steeds goed om te zien dat een goedkope bandenfabrikant positieve beoordelingen en betrokkenheid kan behouden. Houden ze zich aan hun belofte? Ja, en nee.

Een nauwgezet productieproces

rimewell heeft geen haast om hun banden in de schappen te krijgen – integendeel zelfs. Primewells ontwerpschema omvat intensieve tests, een focus op alleen de beste grondstoffen, en 3D-beeldvorming om de perfecte band te vormen.

3D-beeldvorming

Primewell-banden worden gemaakt met 3D-beeldvormingstechnologie die de afmetingen, materialen en prestaties van elke band onderzoekt. Met deze technologie kunnen ingenieurs eventuele afwijkingen opmerken en ervoor zorgen dat al hun banden goed presteren, ongeacht hun maat, loopvlak en afmetingen.

Voor het testen van grondstoffen

Voordat een band een gevormd stuk rubber wordt dat precies op uw velg past, begint zijn leven als grondstof. Deze materialen doorlopen een intensief proces van mengen, uitharden, opbouwen en testen. Primewell doet haar best om de beste grondstoffen te selecteren, tot en met hun silica loopvlakcompounds, om ervoor te zorgen dat hun banden duurzaam zijn.

De nadruk op onderzoek en ontwikkeling

rimewell besteedt veel tijd en middelen aan hun onderzoek en ontwikkeling. Het bedrijf heeft talrijke ontwikkelingsfabrieken over de hele wereld en brengt uit elke regio enkele van de knapste koppen bijeen. Enkele gebieden die Primewell onderzoekscentra huisvesten zijn de VS, het VK, China, Finland, Duitsland en Indonesië.

De Proving Grounds

Primewell Tires test hun banden op kwaliteit op een van hun drie proeftuinen. Deze testbanen bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, China en Finland. In het Verenigd Koninkrijk en China worden Primewell-banden getest op een wegparcours om te bepalen hoe ze omgaan met gevaren, hoge snelheden, brokstukken, natte omstandigheden en scherpe bochten. In Finland heeft Primewell een heel parcours gewijd aan het perfectioneren van hun winterbanden. Dus voordat elke Primewell-band in de schappen ligt, worden ze rigoureus getest op kwaliteit.

Diverse werknemers

rimewell Tires gebruikt werknemers van verschillende nationaliteiten om ervoor te zorgen dat hun personeelsbestand divers is. Een divers personeelsbestand is uitstekend voor het genereren van nieuwe ideeën en innovaties, omdat verschillende geesten frisse perspectieven brengen. Hoewel het hebben van verschillende percepties één ding is, brengt diversiteit ook nieuwe hulpmiddelen en technologieën naar de tafel. Het gebruik van deze geavanceerde technologieën van over de hele wereld helpt Primewell concurrerend te blijven.

Een diverse catalogus

Het kopen van banden kan al snel een nachtmerrie worden als u er geen kunt vinden die bij uw auto past. Zodra u aftermarket wielen toevoegt aan de mix, wordt het probleem nog groter. Dit is waarom Primewell ervoor zorgt dat ze een gevarieerde catalogus hebben om aan de behoeften van alledaagse bestuurders te voldoen.

Maatvariatie

rimewell-banden zijn er in vele soorten en maten. Ze bestrijken maatbereiken van 14″ tot 25″ in passagiersbanden, en 15″ tot 30″ in lichte vrachtwagenbanden. Met een grote verscheidenheid aan bandenmaten, is het moeilijk om voertuigen te vinden die niet passen. Om een voorbeeld te geven, Primewells PS890 is compatibel met ongeveer 5.400 voertuigen, dus het is gemakkelijk om de band te vinden die u nodig hebt.

Inclusie van zware voertuigen

Terwijl Primewell banden aanbiedt voor personenauto’s, off-road voertuigen, crossovers en lichte vrachtwagens, gaan ze ook een stapje verder. Primewell biedt een breed scala aan banden voor zware vrachtwagens en bussen, waardoor ze een geweldige optie zijn om in bulk te winkelen als u een bedrijf hebt dat op deze voertuigen is gebaseerd. Deze banden variëren in grootte, duurzaamheid en doel, waardoor shoppers van zware vrachtwagens een ruime keuze hebben.

Superieure garanties

De garantie die u bij een band krijgt, is een uitstekende indicatie van hoe lang de band mee zal gaan. Bandenfabrikanten willen geen geld verliezen, dus als u een garantie van 50.000 km ziet, kunt u er gerust van uitgaan dat de meeste banden langer meegaan dan de garantie.

In feite, als de band het niet haalt, dekt de garantie de band. Het is een win-win situatie wanneer een bedrijf een uitstekend garantiepakket aanbiedt. Primewell biedt concurrerende garanties, en hoewel ze niet de beste zijn, behoren ze voor de prijs tot de beste garanties die u kunt vinden.

rimewell profiteert van het gebruik van garantiepakketten van bandenbedrijven die hun banden voeren. Firestone is een van de bekendere bedrijven die Primewell-banden verkoopt, en hun garantiepakketten zijn afhankelijk van de band die u koopt. Dit is iets om in gedachten te houden als u besluit Primewell-banden via een derde partij te kopen.

Primewell beperkte kilometerstand garantie

rimewell biedt een beperkte kilometerstand garantie op een handvol van hun touring en all-season banden. De garantie dekt ongelijkmatige slijtage van het loopvlak tot 2/32″ en stelt consumenten in staat om in aanmerking te komen voor een vervanging bij geselecteerde detailhandelaars. De beperkte kilometerstand garantie hangt af van de band, maar de dekking ligt gemiddeld tussen de 40.000 mijl en 50.000 mijl.

Primewell Tires Design Features

Primewell Tires is een geweldig bedrijf dat geeft om hun klanten, maar hoe zijn hun banden? Praten is één ding, maar laten we eens kijken hoe goed Primewell Tires de daad bij het woord voegt met hun innovatieve ontwerpkenmerken.

Handling

Voor alles is handling het meest kritische dat een band levert. Als je een slechte handling hebt, wordt elk gevaar op de weg exponentieel veel gevaarlijker. Primewell gebruikt intelligente ontwerpkenmerken zoals brede schoudergroeven, diepe lamellen, bijtranden en zijdelingse tractie om ervoor te zorgen dat hun banden veilig zijn.

Brede schoudergroeven

Brede schoudergroeven zijn uitstekend voor tractie omdat ze voorkomen dat er water onder uw band terechtkomt. Als er te veel water onder je banden komt, krijg je hydroplaning en is de kans groter dat je de controle over je auto verliest. Primewell banden zijn gemaakt met brede schoudergroeven en diepe lamellen erin om ervoor te zorgen dat water op de weg geen probleem is.

Laterale tractie

Laterale tractie is uniek omdat het de band helpt tractie te behouden als je van links naar rechts beweegt in plaats van rechtdoor. Primwell gebruikt zijdelingse tractie op hun zomer- en vierseizoenenbanden om ervoor te zorgen dat de banden niet slippen wanneer u een scherpe bocht maakt. Plus, als je merkt dat je een fishtail maakt, kan laterale tractie je helpen te herstellen.

Bijtranden

rimewell gebruikt dikke microscopische bijtranden op de meeste van hun banden, en het verschil in kwaliteit is opmerkelijk. Banden zonder bijtranden hebben moeite om zich vast te grijpen in sneeuw of vuil om tractie te bieden, wat leidt tot uitglijden. Primwell’s all-terrain banden hebben een overvloed aan bijtranden om ervoor te zorgen dat bestuurders altijd tractie hebben.

Brandstofefficiëntie

Laten we eerlijk zijn, altijd naar het tankstation rijden is een gedoe. Hoewel elektrische auto’s dit probleem volledig oplossen, geven sommige mensen de voorkeur aan het geluid van een rommelende verbrandingsmotor. Primewell Tires richt zich op het implementeren van ontwerpkenmerken die uw kilometer per liter verbeteren, zodat u meer plezier aan uw auto kunt beleven en tegelijkertijd geld kunt besparen.

Om dit te bereiken, zijn Primewell’s zomerbanden, en bepaalde all-seasonbanden, voorzien van silica loopvlakcompounds. Silicavloerlagen zijn meestal te vinden op hoogwaardige banden, maar zelfs met deze toevoeging blijven Primewell-banden betaalbaar. Silicavloerprofielen verbeteren het kilometerrendement door de rolweerstand van uw auto te verlagen, waardoor deze minder hard hoeft te werken als hij over de weg rolt.

Comfort

Comfort is een ontwerpkenmerk dat vaak over het hoofd wordt gezien. Veel mensen denken dat luxe auto’s en lichte vrachtwagens van nature comfortabel zijn, maar dat is niet het geval. De relatie tussen een band en de ophanging van uw auto is 50/50. Dit betekent dat zelfs als uw auto de beste schokdempers en veerpoten ter wereld heeft, de rijeigenschappen nog steeds slecht kunnen zijn als u niet de juiste banden heeft. Primewell gebruikt innovatieve ontwerpkenmerken om uw rit comfortabel te houden.

Variable Pitch

Primewell-banden, zoals de Valera Touring II, profiteren van een variabel pitch-systeem dat het geluidsniveau tijdens een rit constant houdt. Hoewel constant geluid een slechte zaak lijkt, is de toonhoogte laag genoeg om het nauwelijks op te merken. En omdat de pitch consistent is, hoeft u zich geen zorgen te maken dat bepaalde wegen luider zijn dan andere.

Grote schouders

De schouder van een band is een vitaal onderdeel. Schouders kunnen klein, hoekig of, in het geval van Primewell, groot zijn. Grote schouders verhogen het comfort omdat ze de instabiliteit van een voertuig verminderen wanneer het van terrein verandert of over een oneffen ondergrond rijdt. Grote schouders zorgen voor meer comfort en een stabielere rit.

Duurzaamheid

Duurzaamheid is iets waar u op moet letten bij het kopen van banden. Zelfs als een band goedkoop is en maar 10.000 kilometer meegaat, bespaart u dan geld? Primewell-banden worden gemaakt van Chinees rubber, wat de wenkbrauwen doet fronsen, maar dat betekent niet dat hun banden niet duurzaam zijn.

Versterkte zijwanden

De zijwand van een band is de belangrijkste bescherming tegen brokstukken en gevaren. Als een band geen duurzame zijwanden heeft, neemt de kans op een klapband toe, en behalve dat u een band verliest, is een klapband ook gevaarlijk voor uw veiligheid. Primewell banden zijn gemaakt met versterkte zijwanden om de kans op een klapband te verminderen.

Primewell Banden Erkenning

Een goede manier om te zien of een merk betrouwbaar is, is te kijken naar hun erkenning. Dit neemt vele vormen aan, maar we zullen de reputatie van Primewell Tires door middel van sponsoring, prijzen, donaties en racecompetities doornemen. Primewell is een uniek bedrijf omdat haar erkenning gekoppeld is aan de faam van Giti Tire of Singapore, dus we gaan ons richten op de prestaties van beide merken.

Bescherming van het milieu

Primewell Tires is een van de weinige bedrijven die aandacht besteedt aan het milieu. Nu onze wereld steeds meer vervuild raakt, is het goed om te weten dat bedrijven zich richten op het verminderen van hun koolstofvoetafdruk in plaats van deze te vergroten.

Om het milieu te helpen, heeft het moederbedrijf van Primewell in totaal een miljoen dollar gedoneerd aan inspanningen voor natuurbehoud via een partnerschap met Conservation International. Conservation International richt zich op het beschermen van regio’s die dichtbevolkt zijn met bomen, en het beschermen van deze regio’s houdt de kooldioxide-niveaus laag.

rimewell Tires streeft er ook naar om afval te verminderen tijdens de productie van hun banden. In plaats van meer te vervoeren dan zij nodig heeft, heeft Primewell alleen de grondstoffen op voorraad die zij nodig heeft. Primewell zorgt er ook voor dat haar productiefaciliteiten, in Singapore, China en de VS zo groen mogelijk zijn.

De Nürburgring Race

In 2017 maakte Giti hun debuut op de vierentwintig uur durende Nürburgring race. In 2017 kwalificeerde het bedrijf zich voor de eerste plaats met hun SP8-band. Vervolgens, in 2019, deed het bedrijf het beter en won zowel de eerste als de tweede plaats met hun SP8-klasse banden. Dit is een prestatie voor Primewell-banden die des te spannender wordt gemaakt door het feit dat de SP8-bandenlijn bijna identiek is aan Primewell’s PS780-zomerband.

Automotive Supplier of the Year

In 2016 heeft Walmart Giti onderscheiden met de Automotive Supplier of the Year- en Hardlines Supplier of the Year-awards. Deze awards zijn om twee redenen belangrijk, waarbij de eerste reden is dat Walmart een van de grootste en invloedrijkste bedrijven in de Verenigde Staten is. De tweede reden is dat Walmart een breed assortiment Primewell-banden voert, die zijn meegenomen in de beoordeling van de award en nog steeds verkrijgbaar zijn voor consumenten.

Sponsoring van het F3 Asian Championship

Het F3 Asian Championship is een FIA Formule 3-raceserie. De race is intens en de auto’s vertrouwen op duurzame banden met een uitstekende wegligging. Giti is een van de topsponsors van het evenement en hielp de race van de grond te krijgen toen deze in 2018 werd opgericht. De wetenschap dat Primewell-banden worden beïnvloed door een bedrijf dat veel middelen inzet voor de racerij is een overwinning.
close up shot of tire treads

Best Verkochte Primewell-banden

Alle Primewell-banden zijn goede banden, maar sommige zijn beter dan andere. Zelfs Primewell’s top-tier banden zijn goedkoop, dus we gaan u de top vijf Primewell banden rond.

Primewell PS830

De Primewell PS830 is een van Primewell’s meest populaire banden. Deze banden bieden tractie in de meeste weersomstandigheden, en tot op zekere hoogte, werken voor off-roaden in milde omstandigheden. Deze banden zijn ontworpen voor personenauto’s en crossovers en bieden ruim voldoende veiligheid.

De PS830 is ook zeer geschikt voor bestuurders die graag met hoge snelheden rijden. U kunt kiezen uit drie verschillende snelheden: 112 mph, 118 mph en 130 mph. Dus hoe hard u ook rijdt, deze banden houden u veilig. De PS830 heeft ook brede schoudergroeven voor meer tractie in scherpe bochten en zijdelingse tractie om je te helpen herstellen als je uitglijdt.

Kijk Prijs

Primewell PS870 Zomerband

Primewell is een middenklasse bandenfabrikant, maar hun PS870 Zomerband presteert als elke andere high-performance zomerband. De PS870 zomerband is perfect voor personenauto’s die hogere prestaties leveren dan gebruikelijk.

De PS870 zomerband wordt geleverd met tal van ontwerpkenmerken die hem helpen op te vallen. Deze banden profiteren van een Silica Tread Compound die de rolweerstand verlaagt en het remmen en de tractie op ruwe oppervlakken verbetert. Hoewel de PS870 zomerband het meest geschikt is voor de zomer, is het een van Primewells best verkopende banden omdat hij goed presteert bij regen of zonneschijn.

Check Price

Primewell PS890 Touring

De Primewell PS890 Touring band is een van Primewells luxe banden. Hoewel de band veel luxe biedt, verkopen de banden voor een spotprijs. Of u nu tractie, controle, stabiliteit of geluidsreductie nodig hebt, deze banden klaren de klus op meer dan 5.000 personenauto’s.

De PS890 Touring wordt geleverd met bijtranden die de band helpen vast te haken in weggevaren zoals vuil of sneeuw, en de grote schouderblokken houden de auto gecementeerd aan de weg tijdens scherpe bochten. All-season touringbanden zijn ontworpen om u veilig te houden in gevaarlijke omstandigheden, en de PS890 doet precies dat.

Check Price

Valera Touring II Band

De Valera Touring II is een touringband ontworpen voor personenauto’s en crossovers. Deze banden geven u een voorproefje van luxe op de weg en richten zich op het veilig houden van u. De Valera Touring II is een all-season band die de klus klaart voor een prijs onder het gemiddelde.

De Valera Touring II wordt geleverd met een handvol ontwerpkenmerken die het een waardige investering maken. Eerst en vooral geeft Primewell een garantie van 50.000 km op de band, wat voor extra gemoedsrust zorgt. Deze banden hebben ook diepe lamellen om de kans op aquaplaning te verkleinen en een dynamisch ribsysteem dat de band op zijn plaats houdt. Deze banden hebben ook variabele pitch-technologie die het geluidsniveau tijdens het rijden vermindert.

Check Price

Valera H/T Tires

Primewell’s Valera H/T Tires zijn ontworpen voor SUV’s, lichte vrachtwagens en bestelwagens. Vrachtwagenbanden kunnen duur zijn, maar de Valera H/T ligt qua prijs dicht bij hun all-season personenwagenbanden. Als u een band nodig heeft die u door alle weersomstandigheden loodst, is deze band een uitstekende keuze voor uw voertuig.

De Valera H/T wordt geleverd met ontwerpkenmerken zoals schouders met open sleuven en vier ribben om de kans te verkleinen dat er water tussen u en de weg komt. De schouders met open sleuven helpen tegen aquaplaning, maar zorgen ook voor een gelijkmatige verdeling van de trillingen om het geluidsniveau te verminderen.

Voor tractie hebben deze banden een verbeterde karkasspanning die de stabiliteit verbetert en uw voertuig horizontaal houdt over hobbels in de weg.

Check Price

Een lijst Primewell-banden