Ten Must-See National Parks In The West

Sharing is caring!

154shares
  • Pin

Pomimo tego, że pogoda zaczyna się ochładzać tutaj w Stanach Zjednoczonych, nadal jest to dobry czas w roku, aby wyjść i cieszyć się na zewnątrz. Kiedy mieszkaliśmy w Seattle, staralibyśmy się odkryć wszystkie najlepsze kempingi w stanie Waszyngton, a także wszystkie parki narodowe na zachodzie, jak tylko mogliśmy.

Jak jeździliśmy po Stanach Zjednoczonych, zrobiliśmy to, aby zobaczyć tak wiele parków narodowych, jak tylko mogliśmy podczas naszej podróży. Uwielbiamy być w stanie doświadczyć naturalnego piękna Stanów Zjednoczonych.

Ten post został zaktualizowany 30 listopada 2019 r.

Ten post może zawierać linki afiliacyjne. Oznacza to, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli klikniesz na link i coś kupisz. Ale nie martw się, nie spowoduje to żadnych dodatkowych kosztów dla Ciebie.

Nasze dzieci bawiące się na szlaku w Parku Narodowym Mount Rainier (sierpień 2017)

Table of Contents

Poznawanie amerykańskich parków narodowych

W Stanach Zjednoczonych znajduje się ponad 60 parków narodowych, a ponad 70% z nich to parki narodowe na zachodzie! Służba Parków Narodowych została założona przez prezydenta Theodore’a Roosevelta w latach 30. XX wieku i od tego czasu każdego roku odwiedzają ją miliony turystów (międzynarodowych i krajowych).

Uwielbiamy odwiedzać parki narodowe, ponieważ dają nam one szansę na poznanie środowiska naturalnego i zobaczenie naturalnej różnorodności, którą Stany Zjednoczone mają do zaoferowania. Podczas naszej podróży po USA, byliśmy w stanie odwiedzić ponad dwanaście parków, pomników i historycznych miejsc należących do Służby Parków Narodowych. Dzieci nauczyły się tak wiele o różnych miejscach, które odwiedziliśmy.

Naturalny łuk wykonany z czerwonych skał w Parku Narodowym Arches, jednym z parków narodowych na Zachodzie
An arch at Arches National Park (August 2018)

Zdobądź National Park Annual Pass, aby odwiedzić parki narodowe na Zachodzie

Jedną z naszych największych wskazówek, gdy planujesz odwiedzić wiele parków narodowych w ciągu roku, jest pójście naprzód i zainwestowanie w National Park Annual Pass. Karnety te kosztują około 85 dolarów rocznie i można je kupić w każdym parku narodowym, a nawet online.

Koszt Rocznego Karnetu Parków Narodowych może wydawać się wysoki, ale naszym zdaniem jest tego absolutnie wart. Opłaty za wstęp do parków narodowych są różne. Niektóre opłaty są tak niskie, jak darmowe lub 5 dolarów. Ale w przypadku popularnych parków narodowych, takich jak Wielki Kanion, opłaty za wstęp mogą wynosić nawet 35 dolarów! Dla naszej rodziny, po wizycie w trzech parkach narodowych, w pełni wykorzystaliśmy nasze pieniądze.

Dzieci bawiące się na drewnianym szlaku w Parku Narodowym North Cascades, jednym z parków narodowych na zachodzie
Zabawa na deptaku w Parku Narodowym Kaskad Północnych (czerwiec 2018)

Zaznaczenie parków narodowych na zachodzie w Twoim Paszporcie Parku Narodowego!

Zabawną rzeczą, którą oferuje Służba Parków Narodowych jest Paszport Parków Narodowych. Są to niebieskie książeczki wypełnione pustymi stronami, które możesz stemplować za każdym razem, gdy odwiedzasz park narodowy. Mamy po jednym dla każdego z naszych dzieci, a one (i my!) uwielbiają stemplować swoje Paszporty Parków Narodowych datowanymi pieczątkami z danego parku. To pomaga nam śledzić, gdzie byliśmy.

Książeczki Paszportów Parków Narodowych można kupić w każdym sklepie parków narodowych lub online. Standardowe niebieskie książeczki kosztują $9.95. Dzieci mogą nabyć specjalne książeczki paszportowe Junior Ranger Edition za $14.95, a także specjalne książeczki paszportowe Collector’s Edition za $24.95. Nasze dzieci mają wiele radości z przybijania pieczątek w swoich książeczkach Paszportów Parków Narodowych!

Checking out the Visitors Center at Yellowstone National Park (August. 2018)

Nasze dziesięć ulubionych parków narodowych na Zachodzie

Jak podróżowaliśmy po Stanach Zjednoczonych, udało nam się odwiedzić wiele parków narodowych. Istnieje wiele dobrych przewodników po parkach narodowych, ale zdecydowanie naszym ulubionym jest przewodnik National Geographic Complete National Parks of the United States. Obejmuje on wszystkie główne parki narodowe, plus te mniejsze również.

Do tej pory naszymi ulubionymi parkami były parki narodowe na zachodzie. We wschodnich Stanach Zjednoczonych, wiele parków narodowych skupia się na historii Ameryki. Jest tam Dzwon Wolności, Szlak Wolności, Brama Łukowa, a nawet Statua Wolności, by wymienić tylko kilka. Ale na zachodzie, to wszystko jest o naturze!

Cieszymy się tymi zachodnimi parkami narodowymi najlepiej z powodu ich naturalnego piękna i różnorodności. Są tam góry, jeziora, pustynie, lasy, a nawet wulkany! Poniżej znajduje się lista naszych ulubionych parków narodowych na zachodzie. Wszystkie są zatwierdzone przez dzieci i przyjazne dla rodzin. I są doskonałymi miejscami na wędrówki i biwakowanie!

grand canyon
Kanion w Parku Narodowym Yellowstone (sierpień 2018)

Park Narodowy Mount Rainier

Jedną z naszych ulubionych waszyngtońskich aktywności obejmujących parki narodowe na zachodzie jest odwiedzanie Mount Rainier z dziećmi. Ten park narodowy, położony w zachodnio-centralnej części stanu Waszyngton, jest w rzeczywistości aktywnym wulkanem i ma najwięcej lodowców ze wszystkich szczytów w sąsiadujących Stanach Zjednoczonych. Park Narodowy Mount Rainier wznosi się na wysokość około 14,000 stóp i jest otwarty na biwakowanie, wędrówki, wspinaczkę i alpinizm.

Wjazd do Parku Narodowego Mount Rainier kosztuje 30 dolarów za pojazd. Na terenie parku narodowego znajdują się 2 schroniska, a także 4 pola namiotowe. Park Narodowy Mount Rainier jest otwarty przez cały rok, ale niektóre jego części mogą być zamknięte w zimie z powodu śniegu. Przed wizytą w okresie zimowym należy skontaktować się z National Parks Service.

Dziecko patrzące na szczyt Mount Rainier w Parku Narodowym Mount Rainier, jednym z popularnych parków narodowych na zachodzie
Looking out onto Mount Rainier National Park (August 2017)

Olympic National Park

Innym popularnym parkiem narodowym stanu Waszyngton jest Olympic National Park. Położony na północno-zachodnim krańcu stanu Waszyngton, Olympic National Park jest jednym z parków narodowych na zachodzie, który ma wszystko: oceany, lasy, góry, jeziora. Hoh Rainforest, znajdujący się w Olympic National Park, jest największym umiarkowanym lasem deszczowym w Stanach Zjednoczonych!

Olympic National Park jest otwarty przez cały rok i posiada 14 kempingów, gdzie rodziny mogą rozbić obóz. Jednak 12 z tych kempingów jest obsługiwanych według kolejności zgłoszeń, co oznacza, że nie ma możliwości rezerwacji online z wyprzedzeniem. Na terenie parku znajdują się również 4 kwatery, które można zarezerwować. Opłata za wjazd do parku narodowego wynosi 30 dolarów za pojazd i jest ważna przez 7 dni.

Drzewo w pobliżu kempingu Kalaloch w Olympic National Park (sierpień 2017)

North Cascades National Park

Najbardziej niedocenianym z zachodnich parków narodowych jest North Cascades National Park. Odwiedziliśmy go na początku tego roku i zostaliśmy po prostu zdmuchnięci przez to, jak piękny i odosobniony był! Położony w północno-środkowej części stanu Waszyngton, park posiada rzeki i jeziora, które są idealne do zwiedzania. Letnie wędrówki po Parku Narodowym Kaskad Północnych z małymi dziećmi to świetny sposób na spędzenie czasu na świeżym powietrzu.

Wejście do Parku Narodowego Kaskad Północnych jest darmowe. Jest tam 5 kempingów samochodowych, jak również 3 kempingi dla łodzi. Nie ma żadnych kwater na terenie parku narodowego, ale są 2 kwatery tuż za Parkiem Narodowym Kaskad Północnych.

Diablo Dam at North Cascades National Park, jednym z niedocenianych parków narodowych na zachodzie
Diablo Dam at North Cascades National Park (June 2018)

Crater Lake National Park

Jednym z najładniejszych parków zachodnich parków narodowych do odwiedzenia latem jest Crater Lake National Park, położony w południowym Oregonie. To gigantyczne jezioro powstało w wyniku erupcji Mt. Mazama około 7000 lat temu. Ikoniczne, krystalicznie czyste, niebieskie wody Crater Lake, zasilane przez topniejący śnieg, czynią ten park narodowy idealnym miejscem do odwiedzenia. Można nawet znaleźć kawałki śniegu wokół Parku Narodowego Jeziora Kraterowego w lecie!

Park Narodowy Jeziora Kraterowego jest otwarty przez cały rok, ale wiele części parku może być zamkniętych z powodu pogody w miesiącach zimowych. W parku znajdują się 2 schroniska, w których można się zatrzymać, a także 2 pola namiotowe, które można zarezerwować online. Opłaty za wstęp do parku wynoszą 25 dolarów w okresie od maja do października i 15 dolarów od listopada do maja.

Park Narodowy Jeziora Kraterowego, jeden z parków narodowych na zachodzie
Niebieskie wody Crater Lake (sierpień 2017)

Park Narodowy Yellowstone

Zrobiliśmy jednodniową wycieczkę Yellowstone podczas naszej epickiej U.S.A. road trip tego lata i uwielbialiśmy to. Kto nie cieszyłby się widząc wybuchające gejzery lub patrząc na tęczowe kolory, pryzmatyczne gorące źródła? Podczas gdy Park Narodowy Yellowstone jest znany ze swojego słynnego gejzeru, Old Faithful, jest on również znany z obfitości dzikich zwierząt, które można znaleźć w parku, takich jak bizony, łosie i niedźwiedzie.

Park Narodowy Yellowstone jest jednym z popularnych parków narodowych na zachodzie, otrzymując ponad 4 miliony odwiedzających każdego roku. Opłata za wstęp do parku wynosi 35 dolarów za pojazd. Na terenie Parku Narodowego Yellowstone znajduje się 9 kwater, oraz 12 kempingów, z których 5 przyjmuje rezerwacje online.

Walking to a hot spring at Yellowstone National Park (August 2018)

Park Narodowy Arches

Jedną z rzeczy, które kocham w zachodnich parkach narodowych, jest ich naturalne piękno. A jeśli jesteś w naturalnym pięknie, to odwiedzenie Parku Narodowego Arches z dziećmi jest koniecznością. My również odwiedziliśmy ten park podczas naszego roadtripu po parkach narodowych i uwielbialiśmy wędrówki po parku i oglądanie wszystkich oszałamiających łuków. Park Narodowy Arches jest stosunkowo niewielki, ma tylko około 120 mil kwadratowych, ale jest wypełniony ponad 2000 łuków.

Nie ma żadnych kwater w Parku Narodowym Arches, a tylko 1 kemping, który można zarezerwować online. Ale pobliskie miasto Moab ma wiele możliwości zakwaterowania i kempingu dla rodzin. Opłata za wstęp do Parku Narodowego Arches wynosi 30 dolarów. Park jest otwarty przez cały rok, a najbardziej ruchliwy jest od maja do października.

Naturalny łuk na tle błękitnego nieba z białymi chmurami w Parku Narodowym Arches, jednym z parków narodowych na zachodzie
An arch at Arches National Park (August 2018)

Mesa Verde National Park

Innym jednym z parków narodowych na zachodzie, który odwiedziliśmy podczas naszego roadtripu parku narodowego, jest Mesa Verde National Park. Uwielbiamy historyczne elementy tego parku narodowego! Park Narodowy Mesa Verde znajduje się na południowo-zachodnim krańcu Kolorado i mieści ponad 5,000 mieszkań Przodków Pueblo, rdzennych plemion, które żyły na tym terenie od 600 do 1300 roku. Odwiedzający Park Narodowy Mesa Verde mogą zwiedzić niektóre z tych starych mieszkań Ancestral Pueblo i dowiedzieć się o ich starożytnych praktykach i historiach.

Wstęp do Parku Narodowego Mesa Verde wynosi 25 dolarów w okresie od maja do października, a 15 dolarów w pozostałych miesiącach roku. W Parku Narodowym Mesa Verde znajduje się 1 domek, który można zarezerwować online. W parku narodowym znajduje się również 1 kemping, który można zarezerwować online. Bardzo podobał nam się kemping na tym kempingu, ponieważ widzieliśmy jelenie każdego dnia, kiedy tam byliśmy!

Struktura Ancestral Pueblo w Parku Narodowym Mesa Verde, jednym z parków narodowych na zachodzie
An Ancestral Pueblo structure at Mesa Verde National Park (August 2018)

Rocky Mountain National Park

Mówiąc o zachodnich parkach narodowych w stanie Kolorado, innym parkiem narodowym, który uwielbialiśmy odwiedzać podczas naszego roadtripu po parkach narodowych tego lata był Rocky Mountain National Park. Położony w północno-centralnej części Kolorado, Park Narodowy Gór Skalistych jest domem dla wszelkiego rodzaju zwierząt, w tym niedźwiedzi, owiec rasy bighorn i łosi. Popularna Trail Ridge Road osiąga wysokość 12.000 stóp nad poziomem morza! Park Narodowy Rocky Mountain ma mnóstwo pięknych wycieczek dla najmłodszych, a widoki ze szczytu Trail Ridge Road są niesamowite!

Park Narodowy Rocky Mountain jest otwarty przez cały rok i kosztuje $25 za pojazd za 1-dniowy karnet lub $35 za pojazd za 7-dniowy karnet. W Parku Narodowym Gór Skalistych nie ma żadnych kwater, choć pobliski Estes Park ma wiele możliwości zakwaterowania. Na terenie Parku Narodowego Gór Skalistych znajduje się 5 pól namiotowych, z których 3 można zarezerwować online.

Widok ze szczytu Trail Ridge Road (wrzesień 2018)

Park Narodowy Grand Canyon

Myślimy, że wiele parków narodowych na zachodzie jest niesamowitych. Ale żaden z nich nie jest tak wspaniały jak Park Narodowy Grand Canyon! Był to ostatni park narodowy, który odwiedziliśmy podczas naszego roadtripu po parkach narodowych i nie zawiódł nas. Park Narodowy Grand Canyon znajduje się w stanie Arizona i rozciąga się na 277 mil długości, 18 mil szerokości i 1 milę głębokości. Jest ogromny!

Wędrówka w dół na dno Parku Narodowego Grand Canyon jest wielodniową wycieczką, więc nie jest to optymalne rozwiązanie, jeśli masz dzieci, ale z pewnością możesz jechać wzdłuż krawędzi i cieszyć się zapierającymi dech w piersiach widokami. Wejście do Parku Narodowego Grand Canyon kosztuje 35 dolarów. Park jest otwarty przez cały rok dla South Rim i otwarty od maja do października dla North Rim. W Parku Narodowym Grand Canyon znajduje się 8 kwater, głównie wzdłuż Południowej Krawędzi. Istnieją również 2 kempingi na terenie Parku Narodowego Grand Canyon, jak również wioska przyczep.

Widok na Wielki Kanion (październik 2018)

Park Narodowy Redwood

Prawdopodobnie jednym z naszych ulubionych zachodnich wspomnień z parków narodowych jest odwiedzenie Redwoods z dziećmi. Położony w północnej części stanu Kalifornia, ten park narodowy jest domem dla niektórych z najstarszych drzew w Stanach Zjednoczonych, sekwoi. Drzewa te mogą osiągać wysokość setek stóp, a wiele z nich jest nawet szerszych niż samochody! Odwiedziliśmy ten park narodowy w zeszłym roku i uwielbialiśmy wędrówki przez las wśród tych łagodnych olbrzymów.

Park Narodowy Redwood jest otwarty przez cały rok. Nie ma żadnej opłaty za wstęp do Parku Narodowego Redwood. W Parku Narodowym Redwood są dostępne tylko dwie kwatery. Jednak na terenie parku znajdują się 4 pola namiotowe, a także duża liczba kempingów i pól namiotowych poza terenem parku narodowego.

Moja córka w Parku Narodowym Redwood (sierpień 2017)

Cieszenie się przyrodą w parkach narodowych na zachodzie

Uwielbiamy odwiedzać parki narodowe na zachodzie. Moim zdaniem są to najpiękniejsze i najbardziej wyjątkowe parki w Stanach Zjednoczonych. Posiadanie Rocznej Karty Parków Narodowych pomogło nam cieszyć się tymi wszystkimi parkami przy tak minimalnych kosztach. To była zdecydowanie warta inwestycja!

Jeśli jesteś zainteresowany odwiedzeniem Stanów Zjednoczonych, rozważ zaplanowanie wizyty w jednym z tych zachodnich parków narodowych! Od lasów w Olympic National Park lub Redwood National Park, do pustynnych wspaniałości w Arches National Park lub Mesa Verde National Park, nie będziesz rozczarowany wspaniałym naturalnym pięknem, które Stany Zjednoczone mają do zaoferowania.

Czy odwiedziłeś któryś z tych parków narodowych na zachodzie? Podziel się swoją historią w komentarzach!

Ten Must-See National Parks In The West | The Wandering Daughter

Czy zmagasz się z planowaniem podróży i przygotowaniem zorganizowanym? Moja lista kontrolna przygotowań do rodzinnych wakacji za granicą jest właśnie tym narzędziem, którego potrzebujesz! Kliknij tutaj, aby otrzymać darmową kopię, zapisując się do mojego newslettera.

Chcesz się ze mną połączyć na mediach społecznościowych? Znajdź mnie na Facebooku, Instagramie, Pintereście i Twitterze. A dla tych z was, którzy są oddani podróżowaniu w sposób bardziej odpowiedzialny, zrównoważony i etyczny, dołącz do ponad 100 podobnie myślących rodzin w mojej grupie na Facebooku, Odpowiedzialne podróże rodzinne.