Europa dla dzieci: 10 najlepszych miejsc na rodzinne wakacje w Europie

Najlepsze europejskie miasta dla dzieci

Przez ostatnie 13 lat podróżowaliśmy z naszymi dziećmi po całej Europie – 70+ miast w 20+ krajach – i zrobiłam krótką listę naszych ulubionych europejskich miast przyjaznych dzieciom. Następnie usunęłam dwa największe, Londyn i Paryż, ponieważ są to dwa główne europejskie cele podróży dla amerykańskich podróżników każdego roku, a ty prawdopodobnie już je odwiedziłeś. (A jeśli nie, to na co czekacie?)

W żadnej konkretnej kolejności, nasze dziesięć ulubionych (nieco mniejszych) europejskich miast dla dzieci:

Budapeszt, Węgry

Zima w Budapeszcie jest urocza, z jarmarkami bożonarodzeniowymi i jazdą na łyżwach, ale my zdecydowanie wolimy odwiedzać Budapeszt wiosną i latem. Zazwyczaj łączymy zajęcia w pomieszczeniach, takie jak lekcje gotowania i wizyty na targu z piknikami w parku Városliget i wycieczkami do zoo, a po stronie Budy zawsze fajnie jest wjechać kolejką Funicular na Wzgórze Zamkowe i do Baszty Rybackiej. Jeśli chcesz zrobić łatwą jednodniową wycieczkę, artystyczne historyczne miasto Szentendre jest tylko 45 minut drogi stąd.

Przyjazne dzieciom europejskie miasta: Na Castle Hill Funicular, z widokiem na Most Łańcuchowy
Na Castle Hill Funicular, z widokiem na Most Łańcuchowy
Przyjazne dla dzieci europejskie miasta: Fisherman's Bastion in Budapest
Fisherman’s Bastion in Budapest

A highlight was taking a speedboat on the Danube past the Hungarian Parliament Building and other major sites (obviously those along the river) at sunset. Jeśli motorówki są dla Ciebie zbyt szalone, istnieją opcje rejsów wolnymi łodziami w ciągu dnia, o zachodzie słońca i na kolację.

Europejskie miasta przyjazne dzieciom: Na naszej przejażdżce szybką łodzią o zachodzie słońca na Dunaju
Na naszej przejażdżce szybką łodzią o zachodzie słońca na Dunaju. Wybierz się do Budapesztu na rodzinne wakacje w Europie!

Nie przegap: Zawsze kupujemy ciastka kominowe (ciasto owinięte wokół metalowego cylindra, pieczone i obtoczone w cukrze cynamonowym) jako popołudniową przekąskę. Można je dostać na stoiskach w całym mieście, szczególnie w strefach dla pieszych, jak również w piekarniach. Tak dobre!

Pobyt: Aria Hotel Budapest jest doskonale zlokalizowany, a my mieliśmy świetną konfigurację pokoju łączonego.

Europejskie miasta przyjazne dzieciom: Z widokiem na Bazylikę św. Szczepana z patio na dachu Aria Hotel Budapest
Overlooking St. Stephen’s Basilica from the rooftop patio of the Aria Hotel Budapest

Kopenhaga, Dania

Zabraliśmy nasze dzieci do Kopenhagi już cztery razy i uwielbiamy ją. Oczywiście cała Skandynawia jest przyjazna dzieciom i równie dobrze mogłabym umieścić na tej liście Oslo, Bergen, Göteborg czy Sztokholm, ale Kopenhaga dostaje plusa z powodu Ogrodów Tivoli, wspaniałego, oldschoolowego parku rozrywki.

Miasta europejskie przyjazne dzieciom - Kopenhaga - W Ogrodach Tivoli
W Ogrodach Tivoli

Poza Tivoli, Kopenhaga jest łatwa do przemierzenia pieszo, jest tam również doskonały system metra. Weź wycieczkę (piesza wycieczka, którą zrobiliśmy z OURWAY Tours była świetna, a Context Travel ma również wycieczki) lub po prostu chodź wszędzie. My zawsze lubimy włóczyć się po dzielnicy meatpacking i fotogenicznym Nyhavn.

A biorąc pod uwagę, jak płaska jest Kopenhaga, jest to jedno z najlepszych europejskich miast dla maluchów. Na mojej liście dla maluchów umieściłabym również Amsterdam i Brugię. Płaskie miasta i parki: nie można się pomylić!

Miasta europejskie przyjazne dzieciom - Kopenhaga -
Spacer po Kopenhadze, jednym z najlepszych miejsc na rodzinne wakacje w Europie

Nie przegap: W Sømods Bolcher dzieci mogą obserwować jak powstają twarde cukierki. Powodzenia, żeby nie kupić żadnego! Udaj się oczywiście do Ogrodów Tivoli i Nyhavn. Noma, jedna z najlepszych restauracji na świecie, znajduje się w Kopenhadze, ale jeśli nie macie ochoty zabierać dzieci do bardzo drogiej restauracji, zajrzyjcie do 108 Corner Cafe. Stała się ona naszym ulubionym miejscem na śniadanie w Nyhavn.

Kid-Friendly European Cities - Copenhagen - Candy being made at Sømods Bolcher
Candy being made at Sømods Bolcher

Zatrzymaj się: 71 Nyhavn jest doskonale zlokalizowany i przyjemnie butikowy.

Europejskie miasta przyjazne dzieciom - Kopenhaga - Wczesnoporanne refleksy w Kopenhadze - łatwe do uchwycenia, gdy budzisz się z jet-lagiem o 4 rano w 71 Nyhavn!
Wczesnoporanne refleksje w Kopenhadze – łatwe do uchwycenia, gdy budzisz się z jet-lagiem o 4 rano na 71 Nyhavn!

Florencja, Włochy

Florencja zdecydowanie nie jest nieznanym celem podróży, ale wiele osób jest zaskoczonych tym, jak bardzo może być przyjazna dzieciom. My zatrzymujemy się w centrum miasta (zazwyczaj niedaleko od Arno po obu stronach) i wszędzie chodzimy pieszo – miasto jest bardzo kompaktowe. Wspinaczka na Duomo i dzwonnicę to świetna zabawa dla dzieci, a chociaż wędrówka na Piazzale Michelangelo na zachód słońca jest wymagająca, nogi dzieci są krótsze niż nasze, a ich kolana lepsze, więc dadzą sobie radę! Jedzenie jest łatwe. Które dziecko nie kocha makaronów, pizzy i gelato?

Zachód słońca z Piazzale Michelangelo jest idealny!

Wracamy do Florencji praktycznie co roku i upewniamy się, że nasze dzieci mają uznanie dla tego, z czego Florencja jest znana – sztuki, architektury, historii i jedzenia – ale w sposób przyjazny dla dzieci. Istnieje wiele przyjaznych rodzinom pieszych wycieczek i wycieczek po muzeach, gdzie można ominąć kolejki i zobaczyć miejsca i dzieła sztuki, które dzieci uważają za najbardziej interesujące (sprawdź Context Travel), a my włączamy szkicowanie wszędzie, gdzie idziemy. Robiliśmy również warsztaty artystyczne / rysunkowe, tworzenie fresków, tworzenie papieru i tworzenie książek, a także robiliśmy lekcje gotowania makaronu, tiramisu, gelato i pizzy. Nasze dzieci robią teraz tylko makaron od podstaw!

Uwielbiamy chodzić po Florencji wcześnie rano, zanim przyjadą jednodniowi wycieczkowicze. O wiele łatwiej docenić historię i architekturę w jednym z najlepszych europejskich miast do odwiedzenia z dziećmi!

Nie przegap: Muzeum Stibberta wymaga krótkiej przejażdżki taksówką, aby się tam dostać, ale jest niesamowicie fajne dla dzieci, z ponad 16 000 sztuk broni i zbroi z Azji i Europy, w dowolnym miejscu między 100 a 600 lat.

Zatrzymaj się tutaj: Uwielbiamy Palazzo Belfiore. Lokalizacja jest doskonała (w części miasta Oltarno) i wszyscy możemy zatrzymać się w jednym apartamencie – z pralką!

Rzeczy do zrobienia we Florencji z dziećmi - W Muzeum Stibberta
W Muzeum Stibberta

Mój pełny wpis na blogu o wszystkim, co kochamy we Florencji jest tutaj. Nasze ulubione restauracje są tutaj.

Europa przyjazna dzieciom - Ogrody Boboli we Florencji
Spacer po Ogrodach Boboli

Istanbul, Turcja

Czekałyśmy lata, aby zabrać nasze dzieci do Stambułu, po prostu dlatego, że czułyśmy, że jest to trochę bardziej ryzykowne niż odwiedzanie innych europejskich miast. Nie powinniśmy byli zwlekać. Uwielbialiśmy wszystko w tym mieście – historię, miejsca, jedzenie, hotele i ludzi. I tak, czuliśmy się bezpiecznie wszędzie, gdzie poszliśmy, nawet w nocy. Zdecydowanie jedna z najlepszych destynacji na rodzinne wakacje w Europie.

Istanbul ma ten sam bruk i wzgórza, co większość europejskich miast (i tak, jest w połowie w Europie, a w połowie w Azji), więc możesz mieć problemy z wózkiem, ale poza tym poruszanie się jest łatwe dzięki taksówkom, autobusom, metru, tramwajom i promom. Większość przejazdów w jedną stronę kosztuje mniej niż 2 TL (0,35 USD). Po prostu kup Istanbulkart i załaduj go kilkoma dolarami.

Istanbul with Kids - Heading to our painting workshop
Zwiedzanie Istambułu

Mój wpis na blogu o wszystkim co robiliśmy w Istambule jest tutaj. Pomiń Grand Bazaar.

Nie przegap: Moje dzieci wciąż mówią o cysternie Şerefiye jako o najważniejszym miejscu wycieczki.

Zatrzymaj się tutaj: Byliśmy bardzo zadowoleni w obu hotelach, w których się zatrzymaliśmy, ale gdybym musiał wybrać jeden, poszedłbym z Ciragan Palace Kempinski, po prostu dlatego, że kochaliśmy lokalizację tuż przy Bosforze i w odległości krótkiego spaceru od Ortaköy.

Naxos Town, Grecja

Wyspy greckie to nasze ulubione miejsce na letnie podróże. Nie ma to jak spędzić kilka tygodni po prostu ciesząc się wyspiarskim życiem – budzić się późno, jeść śniadanie w hotelu, iść na plażę, zjeść niesamowity dwugodzinny lunch w kawiarni na świeżym powietrzu, mieć wolne popołudnie, iść na drinka późnym popołudniem, zjeść kolejny doskonały posiłek z greckimi owocami morza i tzatziki, a potem powtórzyć to następnego dnia – cały czas otoczeni białymi budynkami z niebieskimi okiennicami i patrząc na Morze Egejskie.

Affordable Family Travel - W Naxos, Grecja, wspaniała, przyjazna rodzinom letnia destynacja, znacznie tańsze niż Mykonos czy Santorini
Near Saint George Beach

Z wszystkich wysp, które odwiedziliśmy (blisko 10), wolimy Naxos. Nie ma tam statków wycieczkowych (tysiące jednodniowych wycieczkowiczów rujnuje klimat), w mieście są bardzo fajne ruiny, jest niesamowity hotel, który jest idealny dla rodzin (poniżej), prom na inne wyspy (Paros, Santorini, Mykonos) jest tuż przy mieście, a lotnisko jest w odległości krótkiej jazdy samochodem.

Mój wpis na blogu o Naxos znajduje się tutaj.

Grecja z dziećmi: Wieczór w mieście Naxos
Doskonałe europejskie miejsce na rodzinne wakacje: Naxos Town

Don’t Miss: Uwielbiamy chodzić do zamku praktycznie każdego popołudnia i pić drinki o 1739, gdy słońce zachodzi nad Naxos Town. My dostajemy sangrię, a dzieci wybierają domowej roboty lemoniadę.

Grecja z dziećmi: Drinki w 1739 nad Naxos Town - lemoniada i sangria!
Drinki w 1739 nad Naxos Town – lemoniada i sangria!

Zatrzymaj się tutaj: Zatrzymujemy się w Nissaki Beach Hotel za każdym razem, gdy odwiedzamy Naxos. Lokalizacja jest idealna – na (bardzo przyjaznej dzieciom) plaży i zaledwie kilka minut spacerem od miasta. Doskonałe śniadania i kolacje.

Grecja z dziećmi: Nissaki Beach Restaurant on St. George Beach
Nissaki Beach Restaurant on St. George Beach

Kinsale, Irlandia

Kinsale to nasze ulubione miasteczko w Irlandii. Przyleć do Cork i jedź 25 minut na południe, albo zacznij lub zakończ swoją podróż Wild Atlantic Way w Kinsale. Odwiedziliśmy je już kilka razy i nigdy nie znudziło nam się zwiedzanie tego małego miasteczka, udając się do Charles Fort, wędrując po Sandycove i / lub udając się na Goats Island, a także pijąc drinki w Bulman Pub. A Kinsale jest dobrą bazą wypadową do zwiedzania całego hrabstwa Cork.

Rzeczy do zrobienia w Kinsale: At Charles Fort
At Charles Fort
Downtown Kinsale
Kinsale: Jedno z najlepszych europejskich miast dla dzieci

Nie przegap: Zrób Ghost Tour przez Tap Tavern.

Rzeczy do zrobienia w Kinsale: The Kinsale Ghost Tour
The Kinsale Ghost Tour

Zatrzymaj się tutaj: Actons Hotel Kinsale jest najwyżej ocenianym hotelem w Kinsale na TripAdvisor i jest doskonale zlokalizowany, obok The Town Park i bardzo krótkim spacerem do centrum miasta.

Rzeczy do zrobienia w Kinsale: Walking out to Sandycove Island at low tide
Walking out to Sandycove Island (Goats Island) at low tide

Mój wpis na blogu o wszystkim, co kochamy w Kinsale jest tutaj.

Salzburg, Austria

Odwiedziliśmy Salzburg zarówno latem jak i zimą i chociaż śnieżne zimowe noce są przytulne, wolimy lato. Mozart urodził się w Salzburgu, a Dźwięki muzyki były kręcone w mieście i jego okolicach. Jeśli Twoja rodzina lubi jedno i drugie, to jesteś gotowy! Możesz odwiedzić miejsce narodzin Mozarta, jego dom i katedrę, w której został ochrzczony. Możesz też wziąć udział w koncercie. Są też wycieczki po Dźwiękach Muzyki, które zabiorą Cię do różnych miejsc związanych z filmem. Podczas naszej ostatniej wizyty zatrzymaliśmy się w hotelu Schloss Leopoldskron, który pojawia się w filmie.

Europejskie Miasta Przyjazne Dzieciom - Salzburg. Zabawa w ogrodach Hotelu Schloss Leopoldskron
Zabawa w przepięknych ogrodach Hotelu Schloss Leopoldskron

Zawsze lubimy spędzać czas w ogrodach Pałacu Mirabell, a nasze dzieci uwielbiały zwiedzać Festung Hohensalzburg, jeden z największych średniowiecznych zamków w Europie – nawet po wspinaczce, która jest konieczna, aby dostać się tam z miasta. Muzeum Zabawek jest dobrym miejscem na spędzenie godziny, szczególnie jeśli pada deszcz. Warto też odwiedzić targowiska na świeżym powietrzu w centrum miasta. Rzadko jadamy lunch w restauracjach – jedzenie na ulicy jest zbyt dobre. Dobrą opcją na jednodniową wycieczkę jest Hallstatt, najstarsza i najbardziej malownicza wioska w Austrii, oraz Berchtesgaden w Niemczech, z przyjazną dla rodzin wycieczką do kopalni soli (kolejna dobra rzecz do zrobienia, jeśli pada deszcz).

Miasta europejskie przyjazne dzieciom - Salzburg - Ogrody pałacu Mirabell. W oddali widać zamek Hohensalzburg.
Ogrody pałacu Mirabell. W oddali widać zamek Hohensalzburg.
Miasta europejskie przyjazne dzieciom - m.in. Salzburg - At Salzburg's Toy Museum's Toy Museum
At Salzburg’s Toy Museum

Don’t Miss: Festiwal w Salzburgu każdego lata obejmuje wydarzenia i spektakle skoncentrowane na dzieciach. Naszym dzieciom podobały się dwie opery dla dzieci, w których braliśmy udział – profesjonalne przedstawienia skrócone do godziny i piętnastu minut, łatwe do śledzenia.

Zatrzymaj się tutaj: Podczas gdy podobał nam się Hotel Schloss Leopoldskron, nie podobało nam się to, jak daleko jest od miasta. Sprawdź Hotel am Dom, który jest dobrze zlokalizowany w centrum Salzburga i wydaje się, że pozwala na pobyt trzech osób w swoich pokojach. Jeśli znajdziesz hotel w mieście, który pozwala na 4 lub nawet 5 osób w każdym pokoju, lub który ma pokoje łączone, proszę daj mi znać! Salzburg jest przyjazny rodzinom, ale większość hoteli nie jest. TripAdvisor może być również dobrym źródłem informacji.

Miasta europejskie przyjazne dzieciom - Hallstatt, łatwa jednodniowa wycieczka
Hallstatt, łatwa jednodniowa wycieczka

Brugia, Belgia

Brugia nie jest idealna – latem robi się tu tłoczno, a restauracje zamykane są bardzo wcześnie jak na europejskie standardy – ale my uwielbiamy to miasto. Jest kompaktowe i łatwe do przejścia i jest w zasadzie najlepsze w Europie – brukowane, z historią, parkami, placami zabaw, skwerami i dzwonnicą, na którą można się wspiąć. Do tego wszędzie są gofry! I jest płaskie, więc łatwo tu pchać wózki.

Europejskie miasta przyjazne dzieciom - Brugia. Spacer na kolację wieczorem
Spacer na kolację wieczorem
Miasta europejskie przyjazne dzieciom - Brugia - Jedno z najlepszych miejsc na rodzinne wakacje w Europie: Brugia we wczesnych godzinach porannych.
Jeden z najlepszych celów rodzinnych wakacji w Europie: Brugia wczesnym rankiem.

Nie przegap: Zrób sobie piknik! To nie jest zbyt przyjazne dla dzieci, aby każdy posiłek musiały jeść w restauracji. Zatrzymaj się w małym sklepie spożywczym i piekarni, a następnie przejdź się na plac zabaw, zjedz szybki posiłek i pozwól dzieciom pobiegać. Odkryliśmy, że Brugia jest jednym z najlepszych miejsc, aby to zrobić.

Najlepsze europejskie miasta dla dzieci - Brugia
Brugia jest przepiękna wieczorem!

Zatrzymaj się tutaj: Bardzo podobał nam się Hotel de Orangerie. Jest doskonale zlokalizowany, a my mieliśmy dwa pokoje obok siebie, które miały więcej miejsca niż potrzebowaliśmy.

Europejskie miasta przyjazne dzieciom - Brugia - Spojrzenie z Hotelu de Orangerie - nasz hotelowy wybór w jednym z najlepszych miejsc na rodzinne wakacje w Europie
Spojrzenie z Hotelu de Orangerie – nasz hotelowy wybór w Brugii, jednym z najlepszych europejskich miast dla dzieci

Zagrzeb, Chorwacja

Zagrzeb pozostaje naszym ulubionym miastem w Chorwacji. Miasto jest kompaktowe, z parkami, fontannami, placami, rynkami i uliczkami dla pieszych, a my możemy z łatwością spędzić dwa dni relaksując się i zwiedzając, wędrując bocznymi uliczkami i zdobywając jedzenie na bieżąco – ze straganów, kawiarni i ulicznych sprzedawców. Warto przejść się obok katedry, nie przegapcie też wieży Lotrščak, łatwej do zdobycia z pięknym widokiem.

Najlepsze rodzinne wakacje Europa - Chorwacja - Katedra w Zagrzebiu, najwyższy budynek w Chorwacji
Katedra w Zagrzebiu, najwyższy budynek w Chorwacji

Najlepszym powodem, aby odwiedzić Zagrzeb, jest jednak Park Narodowy Jezior Plitwickich, jedno z najpiękniejszych miejsc na świecie i tylko dwie godziny drogi od Zagrzebia. Plitwice odwiedza ponad 1 milion turystów rocznie, ale nadal są one w dużej mierze ignorowane przez Amerykanów podróżujących do Europy.

Najlepsze rodzinne wakacje Europa - Chorwacja - Park Narodowy Jezior Plitwickich jest oszałamiający!
Park Narodowy Jezior Plitwickich jest oszałamiający!

Park składa się z serii 16 połączonych ze sobą jezior, wpadających do siebie kaskadami wodospadów, z drewnianymi chodnikami wzdłuż jezior, jak również schodami dla niektórych bardziej stromych podejść. Są też łodzie łączące brzegi większych jezior. Jeziora są przepiękne, praktycznie wszystkie mają turkusowy lub zielony kolor. Przyjechaliśmy do Plitwic o 11 rano i nie wyjechaliśmy aż do 17:00. Przez cały czas po prostu chodziliśmy od jeziora do jeziora – cóż, ja chodziłam, ale mój syn biegał przez większość czasu! Wzięliśmy również dwie przejażdżki łodzią i zjedliśmy lunch w jednej z restauracji w parku.

Najlepsze rodzinne wakacje Europa - Chorwacja - Spacer po Parku Narodowym Jezior Plitwickich, zaledwie dwie godziny od Zagrzebia (idealne na city breaks z dziećmi)
Walking around Plitvice Lakes National Park, just two hours from Zagreb (perfect for city breaks with kids)

A note: Park Narodowy Jezior Plitwickich jest świetny dla dzieci zaczynających się w wieku czterech lub pięciu lat. Trzylatki mogą być ok, ale będą zmęczone. Młodsze dzieci powinny być w nosidełku. Ścieżki NIE są przyjazne dla wózków!

Nie przegap: Ulica Tkalciceva w Zagrzebiu była naszym codziennym celem na przekąski, posiłki i smoothies. W pobliżu znajduje się również plac zabaw.

Najlepsze rodzinne wakacje Europa - Chorwacja - Ulica Tkalciceva w Zagrzebiu's Tkalciceva Street
Ulica Tkalciceva w Zagrzebiu. Sprawdźcie ją podczas kolejnych rodzinnych wakacji w Europie.

Zatrzymaj się tutaj: Uwielbiam kultowe hotele. W Zagrzebiu oznacza to Esplanade. Świetna lokalizacja i luksus w nieluksusowej cenie.

Mój wpis na blogu o Zagrzebiu i Parku Narodowym Jezior Plitwickich znajduje się tutaj.

Tórshavn, Wyspy Owcze

Jako moje 10 miasto mogłabym z łatwością wybrać Pragę lub Amsterdam, ale zamierzam trochę namieszać i zaproponować Tórshavn, stolicę Wysp Owczych. Jest małe i zabawne do zwiedzania, a wszędzie są mini boiska do piłki nożnej (soccer). Weźcie ze sobą piłkę!

Wyspy Owcze - Spacer po Torshavn
Spacer po Torshavn

I weźcie też jednodniowe wycieczki. Zatrzymaliśmy się w trzech hotelach i B&B w ciągu tygodnia, ale możesz bazować w Tórshavn i robić jednodniowe wycieczki do dowolnego miejsca na sześciu połączonych wyspach, a nawet kilku wyspach osiągalnych tylko przez prom i helikopter. Sceneria jest wszędzie oszałamiająca, dzieci pokochają owce, a praktycznie każda wycieczka może być tak łatwa lub trudna, jak tylko zechcesz, w zależności od tego, jak daleko się posuniesz.

Wyspy Faroe - Wyspa Viðoy
Wyspa Viðoy, to tylko jednodniowa wycieczka z Tórshavn

Najlepszym powodem do odwiedzenia Wysp Owczych jest fakt, że nie są one jeszcze zbytnio oblegane przez turystów, a biorąc pod uwagę ograniczoną liczbę pokoi hotelowych i wypożyczonych samochodów, prawdopodobnie nie będą w najbliższej przyszłości. Florencja i Budapeszt w lecie są zatłoczone. Na Wyspach Owczych spotkasz bardzo niewielu innych turystów.

Wyspy Owcze - Ikoniczny wodospad Múlafossur ujęcie
Wodospad Múlafossur, niecałą godzinę drogi od Tórshavn. Były tam jeszcze cztery inne osoby.

Nie przegap: Najważniejszym punktem naszej wycieczki była nocna wizyta w Mykines z Go Local Faroe Islands. Jest to krótka podróż promem i tylko kilka osób może zostać na noc. Niesamowite uczucie mieć tysiące puffinów tylko dla siebie!

Wyspy Owcze - Spacer z powrotem w dół, obok setek purchawek. NBD.
Na wyspie Mykines z setkami purchawek.

Zatrzymaj się tutaj: Biorąc pod uwagę, że żaden z hoteli w Tórshavn lub okolicach nie dostaje świetnych recenzji na TripAdvisor i nie podobał nam się Hotel Foroyar, następnym razem zdecydowałabym się na pobyt w środku miasta. Hotel Hafnia nie wygląda na złą opcję.

Your Turn

Jakie są najbardziej przyjazne dzieciom europejskie miasta, w których byliście? Gdzie wracasz co roku? Co jest na Twojej europejskiej bucket list?

Pin This!

Jakie są najlepsze europejskie miasta dla dzieci? Oto nasze top 10 najlepszych miejsc na rodzinne wakacje w Europie i co lubimy w każdym z nich.